صحفه ورود به اکسپلور بخش اصلی از نظر کاربران در اینستاگرام می باشد زیرا در آن پست های افرادی برای شما نمایش داده می شود که فالو نکرده اید و به اعتقاد اینستاگرام ممکن است برای شما جالب باشد.

همانطور که می دانید اینستاگرام اپلیکیشنی جذاب برای عکس و اشتراک فیلم های کاربران است که افراد می توانند با استفاده از قابلیت هایی مانند: هشتگ گذاری، لوکیشن و بقیه مشخصات از آن بهره ببرند. هدف کاربران از انتشار عکس و فیلم در این اپلیکیشن ورود به اکسپلور می باشد، کاربران می دانند ورود به اکسپلور برای آنها ممکن است افزایش فالوور، بازدید، کامنت و معروفیت در اینستاگرام را به همراه داشته باشد.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اکسپلور اینستاگرام بخشی از این شبکه اجتماعی است که در آن تصاویر و ویدیوهای افرادی قابل مشاهده است که شما آنها را فالو ندارید. این بخش روزانه 200 میلیون بازدید کننده دارد و محتوای آن برای هر کاربر متفاوت است زیرا اینستاگرام برای هر کاربر با توجه به پیج هایی که فالو دارد و پست ها و هشتگ هایی که می گذارد یا لایک می کند، محتوای متفاوت نسبت به دیگران را نشان می دهد. در واقع اینستاگرام در بخش اکسپلور خود با به کارگیری الگوریتم خود، محتوایی را به شما نشان می دهد که گمان می کند برای شما جالب است و به آن علاقه دارید.

برای مشاهده بخش اکسپلور اینستاگرام خود کافی است تا بعد از بازکردن این برنامه در منوی پایین روی گزینه شبیه ذره بین ضربه بزنید. این قسمت، صفحه اکسپلور اینستاگرام شماست که در آن می توانید انواع تصاویر و ویدیوهایی که از نظر اینستاگرام برای شما جالب است مشاهده کنید. هر یک از پست های شما اگر به اکسپلور ورود کند باعث می شود تعداد لایک و ویو آن پست افزایش پیدا کند و به بهتر دیده شدن آن کاربر کمک کند.

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می کند؟

اینستاگرام با توجه به الگوریتم هایی که دارد علایق هر کاربر را بررسی می کند و در صفحه اکسپلور اینستاگرام او محتوایی متناسب با این علایق را نشان می دهد.

همانطور که می دانید فقط پست هایی در این صفحه اکسپلور قرار می گیرند که پیج عمومی داشته باشند و پیج های خصوصی به این صفحه راه پیدا نمی کنند. پس لازمه ورود به اکسپلور در درجه اول داشتن صفحه عمومی است. و در ادامه به برخی از معیارهای اینستاگرام برای نمایش پست در اکسپلور می پردازیم:

پست هایی که لایک یا ذخیره می کنید: پست و محتواهایی که لایک می کنید یا آنها را ذخیره می کنید از معیارهای الگوریتم اینستاگرام می باشد تا در بخش اکسپلور همانند آن را برای شما نمایش دهد.

زمانی که برای مشاهده هر پست صرف می کنید: مقدار زمانی که برای دیدن هر پست صرف می کنید نشان دهنده علاقه شما به محتوا می باشد و باعث می شود تا اینستاگرام پست های مشابه آن را بیشتر به شما نشان دهد.

پست هایی که با دیگران به اشتراک می گذارید: یکی دیگر از نشانه های علاقمندی شما به آن پست اشتراک گذاری پست می باشد که اینستاگرام با توجه به الگوریتم هایی که دارد علاقمندی شما را تشخیص می دهد.

پیج ها یا هشتگ هایی که فالو می کنید: فالو کردن هر پیج یا هشتگ می تواند نشانه علاقه شما به محتوای آن پیج باشد. برای مثال اگر شما هشتگ (#ماشین_لوکس) را دنبال کنید، به احتمال زیاد بعد از مدتی در صفحه اکسپلور اینستاگرام خود، عکس هایی مرتبط با این هشتگ مشاهده خواهید کرد.

منطقه جغرافیایی که در آن قرار دارید: منطقه جغرافیایی که در آن قرار دارید موثرترین معیار برای صفحه اکسپلور شماست. این پلتفرم با در نظر گرفتن تمام موارد بالا، محتوایی را به شما نشان می دهد که کاربران در منطقه جغرافیایی مشابه با شما منتشر کرده اند.

مزایای ورود به اکسپلور چیست؟

آمار نشان می دهد که روزانه بیش از نیمی از کاربران اینستاگرام از صفحه اکسپلور این پلتفرم بازدید می کنند، راه یافتن به اکسپلور هر یک از پست های شما می تواند باعث بهتر دیده شدن محتوای شما و بالا رفتن تعداد فالورهای شما شود. وقتی پست شما وارد صفحه اکسپلور شود، ممکن است افراد زیادی پست شما را ببینند و در نتیجه این دیده شدن، فالور و لایک های زیادی برای شما به ارمغان بیاورد. این تعامل بالا برای افرادی که بیزینسی دارند و یا فروش محصول یا خدماتی دارند بسیار مهم می باشد زیرا به رشد کسب وکار آنها منجر می شود و همچنین کمک زیادی به برند سازی می شود.

 

افزایش فالوورها

تعامل بالاتر با کاربران در اینستاگرام در نهایت می تواند به افزایش فالوورهای شما در این شبکه اجتماعی منجر شود. در واقع اگر محتوای شما به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کند و مورد توجه قرار بگیرد افراد بیشتری به سمت محتواهای دیگر شما به پیج هدایت می شوند.

تعامل بیشتر با دیگر کاربران

وقتی پست شما به صفحه اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کند، افراد بیشتری ممکن است آن را ببینند و با لایک و کامنت با آن تعامل برقرار کنند. این تعاملات برای پیج هایی که محصول می فروشند اهمیت بسیار زیادی دارد.

چگونه در اکسپلور دیده شویم؟

حال که با مزایای دیده شدن پست‌هایتان در صفحه‌ اکسپلور اینستاگرام آشنا شدید، این سؤال مطرح می‌شود که برای راه یافتن به این بخش، چه راهکارهایی وجود دارند؟

اول از همه باید مطمن شوید که پیج شما خصوصی(پرایوت) نباشد. برای این کار از گوشه بالا سمت راست صفحه ی اصلی حساب کاربری خود به تنظیمات بروید و در قسمت حریم خصوصی، گزینه خصوصی بودن حساب کاربری را (در صورت فعال بودن )غیرفعال کنید. این گزینه در ابتدای راه اندازی حساب به صورت پیش فرض برای همه کاربران فعال است.

محتوای جذاب برای عموم مخاطبان

محتوای جذاب برای کاربران که بتواند توجه آنان را برانگیزد بسازید، زیرا جذابیت محتوا باعث می شود توسط افراد بیشتری لایک شود و تعامل زیادی با پست شما برقرار کنند که هر یک از تعاملات مثل: لایک ،کامنت ، ویو، سیو و اشتراک گزاری تاثیر زیادی در رفتن به اکسپلور دارد. در تولید محتوا باید مخاطبین هدف خود را بشناسید که آنان از چه سبک محتوایی خوششان می آید بعد از شناخت، محتوایی متناسب با نیاز کاربر بسازید.

شما می توانید برای تولید محتوا از (عکس،ویدیو، یا از آیجی تیوی و ریلز) استفاده کنید. محتوایی که ایجاد می کنید باید کیفیت بالا داشته باشد تا بتوانید از طریق آن با کاربران تعامل برقرار کنید. فراموش نکنید تعامل کاربران با پست شما تاثیر بسیار مهمی برای راه یافتن به اکسپلور دارد پس حتما از کاربرانتان بخواهید تا با لایک و کامنت گذاشتن و بقیه موارد ذکر شده در بالا از شما حمایت کنند.

استفاده از بخش آنالیز اینستاگرام

بخش آنالیز یا اینسایت اینستاگرام می تواند دیدگاه مناسبی در خصوص میزان تعامل افراد با پست هایی که می گذارید در اختیار شما بگذارد. توجه به تجزیه و تحلیل های این قسمت از اینستاگرام می تواند به شما کمک کند تا کیفیت محتوای خود را بهتر کنید.

انتخاب هشتگ برای محتوا

هشتگ های مناسبی که برای محتوای خود انتخاب می کنید در راه یافتن محتوای شما به اکسپور نقش مهمی ایفا می کند. انتخاب و استفاده درست از هشتگ ها باعث می شود تا مخاطبان محتوای شما را راحت تر پیدا کنند. تعداد مجاز استفاده از هشتگ در اینستاگرام 30 عدد است، اما توجه داشته باشید هشتگ های زیادی و تکراری اینستاگرام شما را شناسایی می‌کند و احتمالاً ShadowBan خواهید شد.

انتخاب زمان مناسب برای انتشار محتوا

زمان مناسب برای انتشار محتوا یکی از موثرترین راهکارها برای بیشتر دیده شدن است. منظور از زمان مناسب هم زمانی است که جامعه هدف شما در اینستاگرام حضور فعال دارند و محتوای شما را میبینند. استفاده از زمان مناسب برای انتشار محتوا می تواند تعامل کاربران با محتوای شما را افزایش دهد. بخش آنالیز اینستاگرام اطلاعات مناسبی از کاربران و زمان های آنلاین بودن آن ها در اختیار شما قرار می دهد. انتخاب زمان مناسب برای انتشار محتوا می‌تواند تعامل کاربران را با محتوای شما افزایش دهد. بخش آنالیز اینستاگرام اطلاعات مناسبی از رفتار کاربران و زمان‌های آنلاین بودن آن‌ها در اختیارتان می‌گذارد. اگر فردی امکان آنلاین شدن در زمان‌های پویای منطقه جغرافیایی خود را نداشته باشد، می‌تواند از ابزارهای برنامه‌ریزی که به این منظور توسعه داده‌ شده‌اند استفاده کرده و مسئولیت انتشار محتوا را به عهده‌ی این ابزارها بگذارد.

بررسی محتواهای موجود در صفحه اکسپلور اینستاگرام

شما می توانید با بررسی و تحلیل محتواهای پیج های که زمینه فعالیت مشابه با شما دارند و به صفحه اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کرده اند، ایده بگیرید و محتواهای خود را بهبود ببخشید.

انتشار ویدیو های طولانی در  IGTV

امروزه ویدیو های آیجی تیوی بسیار در اینستاگرام محبوب هستند وبرای افرادی که در زمینه آموزشی فعال هستند بسیار کاربردی است.

استفاده از ریلز

ریلز یکی از قابلیت های اینستاگرام می باشد که برای رقابت با تیک تاک معرفی شد. این قابلیت برای تولید محتوای خلاقانه تر را برای شما فراهم می کند و طرفداران زیادی دارد.

فعال کردن بخش فروشگاه اینستاگرام برای پیج های فروش

 

انتشار محتواهای فروشگاهی و رونمایی از محصولات پیج‌های فروش در قالب پست‌ باعث می‌شود تا این محتوا‌ها در بخش خرید (Shop) اینستاگرام نمایش داده شوند. محبوبیت این دست از محتواها حتی از ویدئو‌های IGTV نیز بیشتر است، چراکه عموم کاربران حتی اگر قصد خرید نداشته باشند، بازهم تمایل دارند مانند گردش در بازار، محصولات بخش خرید این شبکه‌ی اجتماعی را مشاهده کنند. ناگفته نماند دسترسی به حالت فروشگاه درحال‌حاضر برای کاربران ایرانی ممکن نیست.

همکاری با برندها و اینفلوئنسرها

همکاری با برندها و اینفلوئنسرها از راهکارههای دیگر برای افزایش تعامل و دیده شدن در صفحه اکسپلور است. همکاری و ارتباط داشتن با این افراد به فروش کمک بسیاری می کند.

 

پیروی از الگوریتم اینستاگرام

پیروی از الگوریتم اینستاگرام و هماهنگ بودن با آن بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند به صفحه اکسپلور ورود پیدا کنید.